Sharp LC-46LE705E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-46LE705E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

marian77 01-09-2011

Heb de LC-47E705E nu een aantal maanden en ben er zeer tevreden mee,
het enige dat ik nog even moest doen was het geluid synchroom te krijgen met m'n sony home cinema-set,
update gedownload, usb stick erin en binnen een paar seconden was het probleem opgelost.
prachtig beeld, mooi scherp, vooral met hdmi, werkt ook mooi met de xbox360, digitale ontvanger, en met blue ray is het beeld echt schitterend, straks nog een HD-tv ontvanger eraan en ben erg benieuwd naar de kwaliteit ervan.
enige minpuntje is het geluid, het is wel oke, maar niet geweldig, maar dat schijnt normaal te zijn met platte tv's.
verder vind ik m' makkelijk in gebruik, hij is zuinig, kunt ook nog een timer inschakelen, dan schakelt hij zichzelf uit (is erg handig als je weleens voor de tv in slaap valt) en heb de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad.
kortom, een hele fijne televisie

johoswa 12-04-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE705E

Ik ben een weekend eigenaar van dit type toestel geweest.
Het installeren ging niet echt van een leien dakje. Problemen met de lipsynchronisatie heb ik verholpen. De kleuren waren helder en verzadigd, maar toch was er iets wat me niet aanstond. Ik meende dat er een licht violette sluier aanwezig was. Vooral bij lichte beelden. Ik heb mijn oude Philips Match line ernaast gezet en gezien dat ik me niet heb vergist.In de winkel ben ik nog naar de Sharp stand geweest en daar stonden ze op een rijtje, met een ouder type LCD ertussen, die dat verschijnsel dus niet had. Grijs was gewoon grijs en niet licht violet. Het was niet uit de 705 te calibreren. Ik zie ditzelfde euvel ook bij de Samsung B serie. Dat heb ik bij diverse modellen in diverse winkels gezien. Ik heb hem omgeruild.

saaffy 04-03-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE705E

ik heb de 46"led tv nu 2 weken in bezit en sinds 1 week tevens UPC hd erbij. Ik vind het beld echt geweldig. Ben helemaal HD fan geworden. Wat storend is, is dat er soms geen hdmi signaal wordt ontvangen (incompatible signaal). Of dit aan de cisco mdeiabox an UPC ligt of aan de tv is mij niet duidelijk. Wat precies de oplossing is wete ik ook nog niet maar wat lijkt te helpen is alles uit, hdmi kabel erui, er weer in, media box aan, tv aan.

Verder een hele mooie machine, Heb hem bij apollo.nl gekocht. Prima prijs, prima levering.

kjell25 15-02-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE705E

ik heb de tv nu een paar dagen maar zeer tevreden mooi kleuren en zwart is zwart
helemaal super over een paar weken de ci+ module uitproberen

wms 10-02-2010

----------Update review, 10-2-2010-----------
Heb de tv nu enkele weken in gebruik, dus tijd voor een update. De belangerijkste verandering is (voor mij in ieder geval) dat de tv inmiddels geleverd wordt met het "Geschikt voor Ziggo"-certificaat, en dat Sharp op hun site een update beschikbaar heeft per vandaag (ver. 1.11) die werkelijk lijkt te werken. Waar de oorspronkelijke engine nog niet alle kanalen ontving via de CI+-module, heb ik inmiddels alle kanalen keurig op een rijtje, inclusief alle 4 de extra HD-kanalen. De tv staat bij Ziggo dus nog niet als gecertificeerd op de site, maar werkt in mijn geval 100% met de CI+-module.

Ik zal mijn waardering voor het geluid herzien in een hoger cijfer, niet omdat het geluid beter is geworden, maar omdat dit het gemiddelde van deze geweldige tv naar beneden haalt, en dat verdient dit toestel niet.

Voor wat betreft mijn beslissing om voor de 117cm te gaan, ik zit zelf op 2,5 meter van de tv, maar dankzij de helderheid en scherpte van de tv heb je nu veel meer de beleving als het ware te kijken door de ogen van de camera-man, het is soms alsof je op de locatie van opname bent. Als ik nu ergens naar een 32" kijk mis ik m'n eigen tv direct. Soort van bioscoop-ervaring dus :)
En daar was hij nou precies voor bedoeld!
Blu-ray inmiddels ook aan de gang, ben nu de BBC-serie Planeth Earth aan het kijken, en werkelijk spatzuiver!
Kortom, ben nog iedere dag blij met deze aankoop, en hoop er nog jaren van te genieten, een aanrader!

----------1e review, 19-1-2010----------
En hebbes... :P
Afgelopen week afgehaald icm een Ziggo CI+-module voor net onder de € 1500,= samen. Thuis direct aangesloten, en het 1e wat opvalt is het geluid. Echt te brak voor woorden. Ik had hiervoor een 32" Bravia, die klonk vele malen beter. Mijn dochter omschreef het geluid van de Sharp heel treffend, het is net of er een koptelefoon te hard aanstaat ergens. Heb dit inmiddels opgelost door een surroundset aan te schaffen, maar dat was dus niet de opzet.

De Ziggo module heb ik nog niet aan de praat, hij is zowel met de Nederlandse als de Zweedse versie geinstalleerd, maar in het 1e geval krijg ik alleen Nederland 3, in het tweede geval krijg ik wel wat meer zenders, maar zonder geluid. Iemand?
De tv wordt (nog) niet door Ziggo ondersteund, dus die hoef ik niet te bellen voor ondersteuning. Morgen de verkopende partij maar eens proberen te bereiken, hopelijk dat zij dit kunnen oplossen. Ben dus voorlopig tot die tijd weer terug op de Humax.

Voor wat betreft het beeld, het is werkelijk een prachtig strak en stabiel beeld, alleen de donkere scenes zijn naar mijn smaak wat te donker waardoor detail verloren gaat, ik heb nog niet gevonden hoe daar meer licht in te krijgen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.

Verder is de factuur van Ziggo voor de HD-kanalen al binnen, nu alleen de kanalen zelf nog, kan ik dus nog niet over oordelen. Het upscalen doet de tv overigens prima, op een aantal kanalen is het beeld echt haarscherp.
Morgen gaat de blu-ray er aan, en kan ik ook dat beoordelen.

Kortom, een tv kopen is toch iets persoonlijks, maar ik ben erg blij met dit toestel, en dan heb ik nog niet eens alles er uit gehaald dat er in zou moeten zitten. En ik ben ook echt heel blij dat ik de 46" heb genomen, dat is heel even wennen maar ik zou nu niet meer terug willen naar kleiner.

Ik ga komende dagen nog wat zaken uitproberen en zal dan eea proberen te updaten.

opie23 01-02-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE705E

deze tv twee dagen in huis geweldig wat een beeld analoog aangesloten kan je nagaan als ie straks digitaal aangesloten is ik heb nu al mooi beeld alleen het geluid is minder maar dat is bekend. is bij de meeste tv zo instaleren is een fluitje van een cent kan alleen maar zeggen mooi toestel tot zover.